noni.com.pl

Blog tematyczny o zdrowiu, sporcie i diecie

Dieta

Jadłospis na zaparcia – proste sposoby przy dolegliwościach

Jadłospis na zaparcia – proste sposoby przy dolegliwościach

Zaparcia to bardzo nieprzyjemna dolegliwość, z którą zapewne spotkał się każdy. Problem ten dotyczy w szczególności kobiet. Również często zaparcia zdarzają się u osób starszych, osób z ograniczonym poruszaniem się oraz chorych, którzy biorą leki nasilające dolegliwości. Aby poprawić metabolizm i wyeliminować problem zaparć warto wprowadzić kilka zasad. Jadłospis na zaparcia pomoże uporać się z kłopotem.

Dlaczego powstają zaparcia?

Jest wiele powodów powstawania zaparć. Powodem pojawiającym się u większości osób z dolegliwościami jest tak zwane zaparcie czynnościowe. Ta przypadłość nie jest spowodowana żadną chorobą organiczną. Przyczyna zaparć czynnościowych nie jest jeszcze w pełni zbadana, dlatego osobom z taką przypadłością sugeruje się przejście na dietę przeciw zaparciom. Kolejnym powodem powstawania zaparć są różnego rodzaju choroby: zespół jelita drażliwego, choroby okrężnicy, endometrioza oraz wszelkie choroby układu pokarmowego i nerwowego. Występowanie chorób u człowieka powoduje

Zaparcia często spowodowane są również zbyt częstym przyjmowaniem leków. Zażywanie leków przeciwbólowych przy każdym, nawet najmniejszym bólu jest niebezpieczne dla naszego organizmu. Może to doprowadzić do zaparć, a nawet wrzodów. Takie skutki mogą pojawić się także przy lekach antykoncepcyjnych i antydepresyjnych.

Jak nie doprowadzać do zaparć?

Najlepszym sposobem na zaparcia jest zapobieganie. Warto zwracać uwagę na ilość błonnika w swoim pożywieniu. Dzienna dawka dla dorosłego człowieka to 25–30 gram, dlatego warto nie spadać poniżej tej wartości. Warto również pić odpowiednią ilość wody. Liczba ta powinna wynosić przynajmniej 30 mililitrów na jeden kilogram masy ciała. Ważny jest oczywiście wysiłek fizyczny. Codzienna aktywność fizyczna w dużym stopniu poprawia działanie jelit, jak i całego układu pokarmowego. Jednakże jeżeli już dolegliwości pojawią się, warto wprowadzić jadłospis na zaparcia. W takiej diecie pojawia się wiele produktów bogatych w błonnik i inne składniki odżywcze, które mają duży wpływ na metabolizm i jelita. Przy korzystaniu z diety warto jednak pamiętać o aktywności fizycznej i piciu wody.

Jadłospis na zaparcia

Jadłospis na zaparcia pozwoli nam wrócić do normalności i pozbyć się dolegliwości. Najważniejsze jednak jest to, aby w przypadku zaparć spowodowanych chorobą skonsultować sytuację z lekarzem. Natomiast warto wprowadzić następujące zasady. Przede wszystkim warto posiłki jeść regularnie. Powinniśmy jeść średnio co 3-4 godziny. Posiłki muszą być bogate w błonnik. Warto także wprowadzić do diety produkty mleczne i jednocześnie ograniczyć spożycie produktów tłustych i słodyczy. Aby ograniczyć zaparcia należy wykluczyć ze swojej diety białe pieczywo, biały makaron oraz dania mączne.

Z pewnością nie należy zaparć leczyć lekami na przeczyszczenie. Jest to niebezpieczne i może prowadzić do uzależnienia od leków, a w najgorszym wypadku chorobami układu pokarmowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.