noni.com.pl

Blog tematyczny o zdrowiu, sporcie i diecie

SportZdrowie

Jak zacząć bieganie? Praktycznie porady

Jak zacząć bieganie? Praktycznie porady

Bieganie posiada wiele korzyści zdrowotnych. Dodatkowo do tego typu wysiłku nie potrzebne są nam profesjonalne przyrządy. Wystarczą buty, koszulka i spodnie. Właśnie dlatego bieganie to jedno z najczęstszym sposobem na aktywność fizyczną. Ale jak zacząć bieganie? Najtrudniejszy jest początek. Sprawdź, jak efektywnie rozpocząć przygodę z bieganiem.

Sprzęt do biegania

Do biegania nie potrzebujesz żadnego profesjonalnego sprzętu. Oczywiście, 

Bieganie dla początkujących warto rozpocząć od przygotowania rzeczy, które mamy w domu. Wystarczą nam wygodne buty do biegania oraz oddychający strój. Nie warto inwestować dużej ilości pieniędzy w ubranie do biegania, ponieważ może być tak, że szybko zrezygnujemy z tej aktywności. Jeżeli zauważysz, że ćwiczenia wykonujesz regularnie, to warto zainwestować przede wszystkim w dobrej jakości obuwie sportowe. Dobre buty to ważny element, ponieważ pozwalają one na przebiegnięcie dłuższej trasy. Ubrania sportowe to także dobry pomysł, jednakże nie jest to obowiązek.

Dlaczego warto biegać?

Bieganie przynosi ogrom korzyści: zdrowotnych, fizycznych a także psychicznych. Kondycja fizyczna to ważny element naszego życia. Nikt nie chce męczyć się wchodząc na pierwsze piętro. Bieganie pozwala na poprawę naszej kondycji i wytrzymałości. Z każdym treningiem efekty będą coraz bardziej widoczne. Dużą korzyścią jest także to, że bieganie pozwala nam utrzymać i poprawić swoją sylwetkę. Regularne treningi ujędrniają ciało i pozwalają spalić dużą ilość kalorii. Dzięki bieganiu możemy tak naprawdę poznać siebie. Konsekwentne działanie i regularne treningi ćwiczą naszą wytrwałość i chęci, a jednocześnie może nam pokazać naszą prawdziwą wiarę we własne siły.

Jak zacząć bieganie?

Rozpoczęcie przygody z bieganiem jest trudne. Często najcięższym momentem jest wyjście na pierwszy bieg. Jak zacząć bieganie? Po prostu wyjdź z domu! Nie musisz za pierwszy raz przebiec maraton, warto zacząć od krótkich dystansów. Przez pierwsze kilka tygodni należy zwrócić uwagę na regularność. Warto wykonywać 3-4 treningi tygodniowo aby wdrożyć się w bieganie. Jeżeli rozpoczniemy przygodę z aktywnością fizyczną od ogromnego wysiłku, wtedy szybko się zniechęcimy. Aby się zmotywować, można wyznaczyć sobie cele w postaci ilości przebiegniętych kilometrów w miesiącu lub ilości wykonanych treningów. Jednakże muszą to być zamiary, które jesteśmy w stanie spełnić. Bieganie wnosi wiele korzyści, dlatego warto zacząć w swoim tempie oraz nie oczekiwać spektakularnych efektów po przebiegnięciu stu metrów. Warto też przemyśleć tą formę aktywności w kilku przypadkach. Jednym z przeciwwskazań jest otyłość. Spowodowane jest to obciążeniem stawów, które jest wzmożone w przypadku dodatkowych kilogramów. Jeżeli jesteśmy w takiej sytuacji, to warto wybrać inną aktywność fizyczną.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.